Tuesday, July 3, 2007

Slackware 12

A aparut Slackware 12. Primele noutati pe care le-am vazut ar fi un kernel default din branch-ul 2.6 (mai precis 2.6.21.5) - ultimul conform kernel.org, KDE 3.5.7, XFCE 4.4.1, HAL (o adaugire mai mult decat asteptata intrucat dbus si hal sunt absolut indispensabile in folosinta cea de toate zilele in KDE) si udev. Din pacate, inca nu exista un packet manager decent, rapid, stabil si oficial (in stable si nu in extra). Desigur exista swaret si slackpkg dar sunt cu cativa ani in spatele portage, aptitude sau chiar pacman .

Din cate vad, Slackware in sfarsit vine cu pachete la zi (de la kernel pana la browser sau suita office) dar in fata unor distributii ca ArchLinux (destinat utilizatorilor mai "copti" in ale Linuxului) sau Ubuntu (destinat incepatorilor) incepe sa-si piarda din savoare. Da! Recunosc, Slackware este inca dupa parerea mea printre cele mai bune distributii, dar pur si simplu nu mai am timp pentru a sta sa compilez si sa bibilesc sistemul pentru a-l aduce la o forma cat mai apropiata de gustul meu.

Ca parte buna, nu pot sa nu remarc timpul scurt de aparitie al versiunii cu numarul 12. Dupa ce versiunea 11 am asteptat-o cu infrigurare in suflet peste 2 ani, in sfarsit lucrurile s-au miscat mai repede, poate si datorita faptului ca acum distributiile sunt semnate "Pat and the Team".

Incercati-l de aici:
ftp://ftp.evolva.ro/linux/slackware/slackware-current-iso/

O sa-l il testez in curand si o sa revin cu niste "food for thought" dar pana una alta cred ca am gasit distributia mea de suflet.

No comments: